WELCOME TO MY BLOG YG TAK SEBERAPA NIE..

blog nie simple2 aje,mcm tuan punye blog nie lah...
x mcm blog2 korangkn ,mesti cntik...xpelah..cntik ke x ke..yg penting kite happy...

don't judge me by my PAST..
i'm not in the past anymore..
accept me for who i am because this is me TODAY..

Saturday 15 June 2013

percaya dgn takdir

ASSALAMMUALAIKUM.... akibat dh lena dri zhor hingga ke asar...susah pulak aku nk melelapkan mata...lame sungguh rasanye x mula menulis blog ni...alhamdulillah skrg kehidupan aku makin tenang & bhgia ...sunyi ? memang x boleh dinafikan tpi yakinlah ALLAh bersama kita :)
bulan ni adalah bulan yang sangat2 m'cabar minda serta jiwaku... disaat aku mulai rasa tenang hidup tanpa cinta manusia, ALLAh titipkan semula aku pada cinta dahulu yg hilang... sehingga kekadang b'celaru mindaku tapi ni semua hanyalah mainan fikiran & duniawi.. kekadang aku hampir berputus asa dgn dugaannye...satu per satu masalah yg hadir tanpa mengenal siapa tuannya, tanpa memikir penat lelah manusia tersebut.. Aku cuba utk terima dgn jiwa yg tenang..IN SYA ALLAH..

Sekian lama aku mencari kekuatan diri utk bangkit dari kekecewaan lama sehingga aku mampu utk tersenyum kembali... bila kekuatan yg dahulunye hilang kini hadir semula, bagaikan mimpi dimalam hari, begitu lapangnye dadaku menerima berserta dgn senyuman yg x pernah lekang dibibir.. Jauh disudut hati ini ingin menerimanya kembali.. m'bina semula impian yg hampir2 hancur , tapi seolah2 ada benteng diantara kami yg m'halang bibirku mengucapkan betapa gembiranya aku m'dgr luahan beliau.. Diri ni terlalu takut utk kecewa lagi, belum bersedia utk m'hadapi kekecewaan yg entah keberapa kalinye dtg menguji hidupku.

Sesungguhnya aku hanyalah menusia biasa yg hanya mampu merancang ... biarlah ALLAh yg menentukan semuanya...
" andai dia adalah jodohku,imamku, maka kau dekatkan kami.. kau satukan lah hati kami ya rob, tetapi andai dia bukan buatkan kau peliharalah aku dari kekecewaan..kau jauhkanlah aku darinya..engkau yang maha mengetahui segalanya, aminnn " percayalah dgn takdirMU ;)

No comments:

Post a Comment